Ma blog Houda

Wat is een blog? 
Afgelopen bijeenkomst op 11 oktober ’17 hebben we het gehad over bloggen. Voor mij werd toen duidelijk dat een blog meerdere functies heeft. De functies die mij interessant lijken om te gebruiken zijn; een mening verkondigen, beschrijven welke ontwikkeling je op het moment doormaakt en interessante weetjes/ links delen 
Wat wil ik bereiken met een blog. 
Allereerst wil ik met mijn blog mijn denkwijze en ontwikkeling duidelijk maken aan derden. De interactie die ontstaat aan de hand van een geschreven blog vind ik een bijzondere manier van communiceren. Anderen worden zo deel van dat kleine stukje wereld dat er is gecreëerd. In mijn blog wil ik beschrijven hoe mediawijsheid mij doordeweeks bezighoudt en hoe mijn lessen die te maken hebben met mediawijsheid verlopen.  
Studenten 
Voor studenten is het belangrijk dat zij kunnen reflecteren. Daar wordt tijdens de gehele opleiding op gehamerd. In het eerste jaar beginnen studenten met een logboek bijhouden tijdens grote projecten. Vooral tijdens de stageperiode worden er reflectieverslagen geschreven. Dit blijft een struikelblok voor studenten, verder dan beschrijven van de gebeurtenissen komen zij niet. Studenten kunnen hier wat meer sturing en begeleiding bij gebruiken. Interessant is om met het team te gaan bekijken hoe wij de studenten hierbij kunnen begeleiden en of een blog hier een vast onderdeel in kan vormen. 
Tijdens mijn Studieloopbaan begeleiding lessen zal ik het hebben over mediawijsheid. De opdrachten die ik met de studenten zal doen en de gesprekken die ik met ze ga voeren zal ik ook in mijn blog beschrijven. Op deze manier leg ik voor mijzelf vast wat wel/ niet werkt, wat de behoefte en interesse van de studenten is. Aanstaande donderdag zal ik de les ‘Addicted to your phone’ geven. De uitkomsten van deze les zal ik uiteraard met jullie delen.  

Groet, Houda el Abbouti 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Intieme vreemden

Blog over blogs