Wetenschappelijke Congres Mediawijsheid 2018

Op woensdagmiddag 24 januari 2018 werd het eerste Wetenschappelijke Congres Mediawijsheid 2018 georganiseerd door de Nationale Academie voor Media en Maatschappij. Acht onderzoekers en universitair docenten presenteerden in Utrecht hun laatste onderzoeksresultaten over de invloed van moderne media op de jeugd. Zoals jullie weten ben ik er de middag bij geweest. Je kunt me dus het nodige vragen.

Een aantal van de interessantere presentaties vind je hier:
Door Liselot Hudders, docent vakgroep Communicatiewetenschappen Universiteit Gent.  
Door Natascha Notten, universitair docent Sociologie, Radboud Universiteit en onderzoeker aan het onderzoeksinstituut Radboud Social Cultural Research.
Door Janneke Schilder, na haar studie werkte zij 3,5 jaar als onderzoeker en docent bij de afdeling ontwikkelingspsychologie aan de Universiteit van Tilburg

Digitale media en de sociaal-emotionele ontwikkeling van jeugd
Door Sindy Sumter, universitair docent Communicatiewetenschap, Universiteit van Amsterdam.

Voor een uitgebreid(er) verslag van de bijeenkomst kun je een kijkje nemen op de blog van Gemma Steeman (inhoudelijk redacteur & mediacoach): De invloed van media op de jeugd: laatste onderzoeksresultaten

NB. Dit bericht heb ik gemaakt in en geplaatst via mijn e-mailprogramma. Als jullie dat ook handig vinden, wil ik daar wel een berichtje aan wijden.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Intieme vreemden

Ma blog Houda

Blog over blogs